FASHION


Roy Roger’s and the new opening store

Last week I had a pleasure to attend to the new boutiques’ opening in Corso Venezia 8 in Milan of the fifth Roy Roger’s store. The store is collocated on two floors and host the Roy Roger’s man’s, women’s and children’s collections. At the enter on the right there is a panel with the sentence “There can be no future without an authentic history”, so the  Fulvio Biondi’s sentence (Sevenbell group), receives the customer into the monomarca. Onto the mezzanine area I indeed bumped into a selection of fifteen garments and some rare images, photos and paper documentations from the Roy Roger’s archive and a little exhibition itinerary that reminds the stages of the Manifatture 7 Bell and dulcis in fundo the contemporary miniature garments, worn by little Roy Roger’s dolls in resin, hand-made based on a model from the 1950s. There is also, for the discerning guest, a special area set aside for the customised and made-to-measure jeans service, so you can choice there the fabric, the thread colors’ seams with a seamstress that will take your measurements. And voilà…the jeans will be tailored in just 15 days with an original 1960s Singer. Interesting, isn’t it?

Settimana scorsa ho avuto il piacere di presenziare all’inaugurazione della nuova boutique a Milano, in Corso Venezia 8, del quinto Roy Roger’s store. Un negozio che si sviluppa su due piani ed ospita collezioni uomo, donna, bambino. All’ingresso sulla destra un pannello con la frase “Non c’è futuro se non hai una vera storia”, la frase di Fulvio Biondi (gruppo Sevenbell), accoglie il cliente all’interno del monomarca. Al soppalco del piano superiore invece mi sono imbattuta in una selezione di quindici capi e alcuni documenti fotografici e grafici, provenienti direttamente dall’archivio di Roy Roger’s ed un piccolo percorso espositivo che ripercorreva le varie tappe di sviluppo sul mercato e dulcis in fundo una realizzazione di capi, questa volta contemporanei, in miniatura indossati da piccoli Roy Roger’s, dei bambolotti in resina fatti a mano da un modello originale degli anni ’50. Per i clienti più esigenti inoltre, lo store ospita anche uno spazio riservato al servizio sartoriale per il jeans personalizzato e su misura, quindi è possibile scegliere il tessuto, il tipo di lavaggio desiderato, il colore del filo delle cuciture con tanto di sarta a disposizione per prendere le misure. E voilà….il jeans verrà realizzato in 15 giorni con una Singer originale degli anni ’60. Interessante no?!

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La Carrie Bag

I have to be honest with you, talking about bags, bucket bag has never been among my favourite, but when I saw her, my opinion completely changed! Breezy, cheerful, funny, adaptable, exploratory and trendy…these are the first adjectives that come to my mind when I watch at her. Yes because the Carrie Bag, as the Company writes on the web site, is destined to cosmopolitan crowd, open to explore different cultures and styles. Indeed watching at the different models I immediately get that will of research in the colors and in the use of prints. Travel is the main topic of this bag, the desire to play and carefreeness invade me and I fell already on holyday, in some Mediterranean Island, while I put into my La Carrie the smartphone, wallet, trousse and ready to run to have an appetizer at the trendy bar on the beach 😉

“The Carrie Bag borns to touch, to amuse and to interest, with a personal style, creative and never ordinary”…and watching at the Spring-Summer collection 2015 I would assert that the target has been achieved very well! La Carrie bag has obviously already joined my my wish list!!!

Devo essere sincera, in fatto di borse, il secchiello non è mai stato fra i miei preferiti, ma quando ho visto lei la mia opinione in merito è cambiata completamente! Sbarazzina, allegra, divertente, versatile, esploratrice e trendy…questi i primi aggettivi che mi vengono in mente quando la vedo. Si perchè La Carrie Bag, come scrivono sul sito istituzionale è destinata a una folla cosmopolita, aperta ad esplorare culture e stili diversi. Infatti vedendo le declinazioni nei suoi diversi modelli colgo subito quel senso di ricerca nei colori e nell’uso delle stampe. Il viaggio è il tema dominante della bag, la voglia di gioco e spensieratezza mi pervade e con la mente mi vedo già in vacanza in qualche isola del mediterraneo mentre infilo nella mia LaCarrie smarthphone, portafoglio, trousse e corro di volata a prendere l’aperitivo nel locale trendy sulla spiaggia 😉

“La Carrie Bag nasce per emozionare, divertire e coinvolgere, con uno stile personale, creativo e mai banale”…e vista la collezione primavera estate 2015 direi che l’obiettivo è stato centrato benissimo! Ovviamente è già entrata nella mia wish list!!!

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Pinko SS collection 2015

Hi guys, here below some pics about the new Pinko Spring Summer collection 2015. This is my favourite dresses selection, come on show me yours!

Ciao ragazzi, qui sotto alcune foto della nuova collezione primavera estate 2015 di Pinko. Questa è la selezione dei pezzi che mi sono piaciuti di più, qual’è la vostra?!

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